Lennot  Hotellit  Autovuokraus  Laivat  Seuramatkat  Matkatoimisto
 
 
 
 
 
 
 

 




 UUTISHAKU
  Hakusana:
 
  Uutiset ajalta:
  -
 
   
 
 Mediatiedot
 Information in English
 


Kiinalaiset löytämässä Helsingin ja Lapin ohella myös muun Suomen 14.05.2018
Suuri kiinalainen online-matkatoimisto alkaa myydä Järvi-Suomea

Visit Finland, Järvi-Suomi ja Aasian suurin online-matkatoimisto, kiinalainen Ctrip ovat sopineet merkittävästä yhteistyöstä Järvi-Suomen markkinoimiseksi kiinalaisille kuluttajille. Järvi-Suomi ja saaristo ovat Kiinassa vielä tuntemattomia, mutta herättävät matkatoimistoissa kiinnostusta. Kiinalaisten matkailu Suomeen kasvaa nyt hyvää vauhtia.

Business Finlandin matkailun edistämisestä vastaava yksikkö Visit Finland on sopinut merkittävän laajuisesta yhteismarkkinointikampanjasta Ctripin eri kanavissa. Ctrip mainitaan maailman toiseksi suurimmaksi ja Kiinan suurimmaksi online-matkatoimistoksi. Osana sopimusta Ctrip on paketoinut useita uusia matkoja Järvi-Suomen alueelle. Visit Finland aloitti markkinointiyhteistyön Ctripin kanssa 2016, jolloin Ctrip otti myyntiin uusia StopOver-, eli lyhyen pysähdyksen, tuotteita Suomeen.

Oxford Economicsin arvion mukaan kiinalaisten matkailu Eurooppaan kasvaa 7,5 prosentin keskimääräistä vuosivauhtia seuraavat viisi vuotta. Saman arvion mukaan Pohjois-Eurooppa kasvattaa osuuttaan kiinalaisten ulkomaanmatkailusta. Erityisesti milleniaalit eivät enää halua matkustaa ryhmässä vaan omatoimisesti. He myös varaavat matkansa digitaalisten kanavien kautta.

‚ÄĚKilpailu kiinalaisista matkailijoista on maailmalla kova. Suomen sek√§ suomalaisten matkakohteiden ja matkailupalveluja tarjoavien yritysten on t√§rke√§√§ olla mukana markkinoimassa ja myym√§ss√§ eri kanavissa Kiinassa. Ctripin alustan avulla tavoitamme suoraan kiinalaiset kuluttajat‚ÄĚ, sanoo myyntijohtaja Heli Mende Business Finlandin Visit Finland -yksik√∂st√§.

Suurin osa kiinalaisista tulee pohjolaan kesäkaudella ja siksi kesän matkailun kehittämisessä on runsaasti potentiaalia. Järvi-Suomi ja Suomen saaristo- sekä rannikkoalueet ovat Kiinassa vielä täysin tuntemattomia, mutta herättävät matkatoimistojen keskuudessa suurta kiinnostusta. Itäisen Järvi-Suomen neljä maakuntaa Pohjois- ja Etelä- Savo sekä Pohjois- ja Etelä-Karjala ovat lähteneet yhteisellä panostuksella mukaan Kiina-markkinoille.

‚ÄĚT√§m√§ yhteisty√∂ on erinomainen l√§ht√∂laukaus yhteiselle markkinal√§ht√∂iselle tuotekehitykselle. Ctripin kanssa teht√§v√§ll√§ kampanjayhteisty√∂ll√§ pyrit√§√§n kasvattamaan J√§rvi-Suomen kohteiden n√§kyvyytt√§ ja kiinnostavuutta kiinalaisten keskuudessa. Lakeland-br√§ndin tunnettuus ottaa t√§ss√§ merkitt√§v√§n harppauksen eteenp√§in‚ÄĚ, sanoo J√§rvi-Suomen matkailuyhteisty√∂t√§ koordinoiva Kiti H√§kkinen Business Finlandista.

Pitkällä tähtäyksellä tavoitteena on kasvattaa Suomen kaikkien neljän matkailullisen suuralueen Lapin, Järvi-Suomen, saariston ja rannikon sekä Helsingin alueen tunnettuutta ympärivuotisina matkakohteina, jotta paine ei kohdistu vain huippusesongeille. Suomessa on jo huippusesonkien aikana pullonkauloja lento- ja majoituskapasiteetissa.

‚ÄĚMeid√§n on kyett√§v√§ her√§tt√§m√§√§n kiinnostus Suomea kohtaan my√∂s hiljaisimmille kausille, jotta voimme kehitt√§√§ matkailua kest√§v√§ll√§ pohjalla. Jos onnistumme t√§ss√§, sill√§ on selke√§t positiiviset vaikutukset erityisesti matkailuyritysten liiketoiminnan kehitt√§miseen, ty√∂llisyyteen ja vientiin rinnastettavaan matkailutuloon‚ÄĚ, Mende sanoo.

Viime vuonna (2017) Suomessa rekisteröitiin 362 000 kiinalaisten yöpymistä, sisältäen Hongkongin. Kiinalaisten yöpymisten määrä Suomeen kasvoi viime vuonna 33 % ja tämän vuoden tammi-maaliskuussa 25 %. Kiina on Suomen viidenneksi suurin matkailijoiden lähtömarkkina.

‚ÄĚVuosikymmenen alussa Suomen matkailu kasvoi p√§√§asiassa Ven√§j√§n markkinan varassa. Viime vuosina olemme onnistuneet rakentamaan kest√§v√§√§ matkailua useammalta markkinalta ja matkailu Suomeen kasvaa nyt kaikkialta maailmasta. Kiinan ohella suurimmat panostukset kohdistetaan Saksaan, Isoon-Britanniaan ja Japaniin, joiden markkinoilta odotamme kasvua my√∂s t√§lle vuodelle‚ÄĚ, Mende kertoo.

Visit Finland kohdentaa PR- ja myynninedistämistoimenpiteitä 15 markkinalle ympäri maailmaa. Tavoitteena on myös toteuttaa yhteismarkkinointikampanjoita 65 Suomen matkoja myyvän toimijan kanssa eri puolilla maailmaa ja tavoittaa tätä kautta Suomen matkasta haaveilevat matkailijat kullakin markkinalla.




3 SEURAAVAA UUTISTA:

Neste ja Alaska Airlines innovatiiviseen kumppanuuteen 14.09.2018
Yhteistyösopimus uusiutuvien polttoaineiden käytöstä lentoliikenteessä

Finnair lisää lentoja Lissaboniin ja Turkin Alanyaan 12.09.2018
Brysseliin laajarunkokoneella

SMAL Rail Show on jälleen liikkeellä 12.09.2018
Tapahtumapaikat Helsinki, Tampere, Seinäjoki ja Oulu